„Zachowania i postawy konsumentów wobec zabiegów wykorzystujących toksynę botulinową i kwas hialuronowy”-raport                  

Wyniki badań z raportu „Zachowania i postawy konsumentów wobec zabiegów wykorzystujących toksynę botulinową i kwas hialuronowy”.   

W pierwszym tygodniu listopada odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez firmę Galderma Polska, podczas której zaprezentowano wyniki badań z raportu „Zachowania i postawy konsumentów wobec zabiegów wykorzystujących toksynę botulinową i kwas hialuronowy” opracowanego przez BCMM Badania Marketingowe Sp. z o.o.. W konferencji udział wzięli: dr Barbara Walkiewicz-Cyrańska, prezes Stowarzyszenia Lekarzy Dermatologów Estetycznych, p. Mira Fronczek, agencja badawcza BMM, p. Aneta Zwolińska, Dyrektor Galderma Polska, dr Krzysztof Jakubowski, klinika Estell, p. Robert Bitner, Dyrektor Zarządzający Galderma Polska, a spotkanie poprowadziła Paulina Sykut-Jeżyna. Pierwsze tak szerokie badanie opinii publicznej na ten temat, przygotowane na zlecenie organizatora spotkania, firmy Galderma Polska, przeprowadzono na reprezentatywnej próbie ponad 2000 respondentów.

Jak mogliśmy usłyszeć i zobaczyć na slajdach, rośnie zainteresowanie Polaków zabiegami medycyny estetycznej z użyciem kwasu hialuronowego oraz botoksu. Obecnie korzysta z nich 600 tysięcy osób. Aż 96% użytkowników jest zadowolonych z efektów zabiegów, a 88% myśli o poddaniu się kolejnym takim zabiegom. Coraz częściej decydują się na nie mężczyźni. Z badania wynika, że aż milion Polaków planuje wykonać zabiegi z użyciem kwasu hialuronowego i botoksu w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Celem zabiegów z wykorzystaniem kwasu hialuronowego oraz botoksu jest odmłodzenie i poprawa wyglądu oraz zwiększenie atrakcyjności, a efekty widoczne są zwykle prawie natychmiast.

 

Co było do przewidzenia, głównie kobiety korzystają z zabiegów z użyciem kwasu hialuronowego i/lub botoksu, ale coraz bardziej zauważalny jest też udział mężczyzn (16%).

 

Jak pokazuje badanie, z oferty medycyny estetycznej korzystają głównie mieszkańcy większych miast (65% mieszka w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców), osoby dobrze wykształcone (94% legitymuje się wyższym lub średnim wykształceniem), aktywne zawodowo (75%), o wyższych dochody gospodarstwa domowego (59% posiada dochód powyżej 5 tys. zł netto miesięcznie), a głównym motywem decyzji o poddaniu się zabiegowi jest chęć poprawy samopoczucia (58%) oraz zwiększenia własnej atrakcyjności (40%). Pacjenci chcą też poprawić swoją pewność siebie (26%) i zwiększyć samoakceptację (29%).

Wśród kobiet głównym impulsem decyzji jest brak akceptacji własnego wyglądu (42%), a wśród mężczyzn – namowa bliskiej osoby (31%).

 

Z badania wynika, że przed wykonaniem zabiegu pacjenci szukają konkretnych informacji. Przede wszystkim interesuje ich cena zabiegu (64%), czas trwania i sposób jego wykonania (61%) oraz ewentualne skutki uboczne (61%). Co trochę zaskakujące, prawie tyle samo osób (57%) decyduje się na wykonanie zabiegu przez lekarza, co przez kosmetologa lub kosmetyczkę (43%), a jak wiadomo zgodnie z prawem, na co zwróciła uwagę dr Barbara Walkiewicz-Cyrańska, zabiegi z użyciem kwasu hialuronowego i toksyny botulinowej mogą wykonywać wyłącznie lekarze. Głównym kryterium wyboru miejsca wykonania zabiegu jest polecenie osoby, która wykonywała już tam zabieg (35%), dobra opinia na temat danego gabinetu (34%) oraz dostępność nowoczesnego sprzętu (29%).

Zgodnie z życzeniem pacjentów preparaty wypełniające najczęściej aplikowane są w okolice oczu (42%), czoła (37%) i ust (29%).

 

Galderma, która zleciła badanie, to wiodąca na świecie firma dermatologiczna. Jej celem jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań medycznych. W swoim portfolio ma szeroką gamę najwyższej jakości kosmetyków, preparatów do zabiegów medycyny estetycznej oraz dermatologicznych produktów leczniczych. Jest dystrybutorem m.in. wypełniaczy linii Restylane opartych na bazie kwasu hialuronowego, zbliżonego do naturalnego kwasu, występującego w ludzkim organizmie. Restylane jest już od 20 lat obecny w gabinetach lekarskich i jako jeden z nielicznych na świecie produktów dla medycyny estetycznej ma certyfikat jakości amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków (FDA). Liczne badania kliniczne potwierdzają skuteczność i bezpieczeństwo tego wypełniacza. Firma oferuje także preparaty do rewitalizacji skóry – Restylane Skinboosters, które wpływają na poprawę struktury, jędrności, elastyczności oraz ogólnej kondycji skóry. Seria dermokosmetyków Cetaphil, przeznaczona do specjalistycznej pielęgnacji skóry wymagającej również znajduje się w ofercie Galdermy. Produkty Cetaphil na przestrzeni lat zdobyły wiele nagród, co świadczy o ogromnym zaufaniu zarówno lekarzy jak i pacjentów do tej marki.

Related posts

Leave a Comment