Wykorzystanie czasu przestoju spowodowanego epidemią i przygotowanie się na powrót do pracy w gabinetach kosmetycznych i medycyny estetycznej

Ogłoszenie epidemii z powodu ryzyka zakażenia koronawirusem spowodowało, że gabinety kosmetyczne i medycyny estetycznej zmuszone były do ograniczenia działalności, a nawet czasowego jej zawieszania. Aby obniżyć poziom strat finansowych konieczne jest opracowanie strategii radzenia sobie z zaistniałą sytuacją. Działań nie należy odkładać do momentu aż sytuacja wróci do normalności, lecz od razu warto zacząć budować relacje i lojalność klientów.

Strategia 1: zapewnienie poczucia bezpieczeństwa

W okresie epidemii i wychodzenia z niej należy wdrożyć szereg dodatkowych środków, aby utrzymać gabinety kosmetyczne i medycyny estetycznej w czystości i bezpieczeństwie. Środek dezynfekujący do rąk powinien znajdować się przed wejściem do gabinetu, aby osoby wchodzące i wychodzące mogły z niego skorzystać.

Dezynfekcja – niezbędny element w każdym gabinecie kosmetycznym i medycyny estetycznej

W łazienkach powinno znajdować się mydło antybakteryjne i jednorazowe ręczniki, które po użyciu wyrzuca się do kosza. Każdy klient powinien być poproszony o dokładne umycie rąk po wejściu do lokalu.

Przed zabiegiem powinien być przeprowadzony dokładny wywiad zdrowotny z klientem. Zabieg powinien być wykonywany w ochronnej odzieży przy zastosowaniu jednorazowych materiałów i narzędzi. Pracownicy powinni zdezynfekować krzesła, klamki, narzędzia itd. po każdej wizycie. Informacje o zachowaniu wysokiego poziomu czystości i dezynfekcji w gabinecie powinny zostać wywieszone na drzwiach wejściowych oraz opublikowane na oficjalnych stronach gabinetu w mediach społecznościowych.


Strategia 2: budowanie relacji i lojalności klientów


W okresie epidemii, bez względu na to czy nie pracujemy wcale czy też
pracujemy w bardzo ograniczonej części, warto zintensyfikować kontakt z klientami. Każdy gabinet posiada bazę swoich klientów. Kontakt staramy się intensyfikować za pośrednictwem mediów społecznościowych, mailingu czy też innych kanałów w zależności od możliwości. Pozwoli to na zbudowanie lepszych relacji i lojalności.

Media społecznościowe mogą być pomocne w kontaktach z klientami.

Można w tym wszystkim spróbować znaleźć i pozytywne strony.

Pomyślcie, kiedy ostatni raz mieliście czas na spokojne przejrzenie bazy swoich klientów, modernizację strony www czy też przygotowanie wartościowych treści na social media?

Teraz ten czas można na to wykorzystać, a wierzę, że przyniesie to wymierne i zdecydowane korzyści. Pamiętajcie, że w dzisiejszych czasach sprzedaż nie polega na samej sprzedaży, czy na poprawnym wykonaniu usługi. Dziś klienci oczekują czegoś więcej. Oprócz oczywistych rzeczy takich jak wysoka jakość usługi, dobrej klasy produkt lojalność klientów budujemy poprzez profesjonalizm, wiedzę i budowanie autorytetu. Teraz mając na to czas warto o tym pomyśleć i poprzez wirtualny kontakt z klientami wzmacniać relację, edukować i budować w nich poczucie przynależności. Jak? Już podpowiadam.

Oto kilka pomysłów:

  1. Opowiedz / opisz wykonywane przez siebie zabiegi, łącznie ze zdjęciami efektów, jeśli posiadasz takie fotografie
  2. Udzielaj porad, doradzaj, edukuj
  3. Każdemu klientowi warto zaproponować osobistą konsultację.
    Podczas epidemii mogą to być konsultacje online dotyczące pielęgnacji skóry, sposobów rozwiązania konkretnych problemów urodowych czy też możliwości zabiegów domowych w celu podtrzymania efektów wcześniej uzyskanych podczas zabiegów, do następnej u Ciebie wizyty itd. W ten sposób klienci nabierają przekonania, że ich potrzeby są ważne, a pracownicy gabinetu zawsze znajdą rozwiązanie dla problemu, z którym się zgłoszą, a Ty zbudujesz
    autorytet jako fachowca w swojej dziedzinie i równocześnie długofalową relację z klientem, który dobrze zaopiekowany i „dopieszczony” bezpłatnie w tym trudnym okresie z bardzo dużym prawdopodobieństwem natychmiast jak będzie to możliwe przyjdzie do Twojego gabinetu, by skorzystać z usług.
  4. Pokazuj swoją pracę „od kuchni”, daj się poznać swoim klientom.

Strategia 3: robienie zapasów i przygotowanie oferty, przygotowanie treści

Obecnie nikt jeszcze nie wie jak będzie wyglądała sytuacja po odwołaniu
pandemii. Rząd i media informują, że firmy otrzymają wsparcie finansowe na dalsze prowadzenie działalności.

Jakie?

Mamy nadzieję, że wszyscy szybko się tego dowiemy. Należy jednak wziąć pod uwagę możliwość pojawienia się przestoju w dostawie produktów wykorzystywanych w gabinetach kosmetycznych i medycyny estetycznej. Co więcej, istnieje również ryzyko braku możliwości pozyskania zapasów z dotkniętych krajów (niektóre kraje mają za sobą szczyt epidemii, a w innych dopiero się ona rozwija).
Dlatego warto przygotować się na ponowne otwarcie gabinetów poprzez opracowanie nowej listy zabiegów wraz z ich cenami oraz zamówienie niezbędnych produktów. Jest to również dobry czas na zapoznanie się z nadchodzącymi trendami i wprowadzenie wybranych z nich do wiosenno-letniej oferty gabinetu. To też idealny czas na przygotowanie wartościowych treści na social media. To coś na co większość z nas nie ma czasu na co dzień pracując. Teraz można o tym pomyśleć, przygotować więcej postów, artykułów czy reklam, które będzie można zaplanować na
czas, w którym nasi klienci wrócą „do normalności” i będą „głodni” zabiegów.


Tego Wam jak i sobie życzę w niedalekiej przyszłości !

Autor: mgr Magdalena Daszkiewicz , kosmetolog, promotor zdrowia. Specjalista medycyny estetycznej i kosmetologii 5D Clinic , szkoleniowiec 5D Szkoła, autorka rewolucyjnego programu 5D Projekt. 

Related posts

Leave a Comment